Skip til hoved indholdet Min side Min side

Klagevejledning

Klagevejledning

Klagevejledning

Hvis du har klaget til dit fjernvarmeselskab, og du ikke er tilfreds med svaret/afgørelsen, som fjernvarmeselskabet træffer, skal du sikre dig, at du som minimum har fjernvarmeselskabets afgørelse på skrift, fx i en e-mail eller i et brev. Fjernvarmeselskabets afgørelse om ikke at give dig medhold - eller kun vil give dig delvis medhold - kan indbringes som en civilretlig tvist ved Ankenævnet på Energiområdet.

Ankenævnet på Energiområdet Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Tlf.: 4171 5000 post@energianke.dk

Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside: www.energianke.dk På hjemmesiden www.forbrug.dk kan du indgive en klage. (Vælg: ”energi” og følg instruktionen). Det koster et klagegebyr at få en sag behandlet. Hvis forbrugeren får medhold i klagen, får forbrugeren gebyret tilbagebetalt. Der er ingen klagefrist, men du bør dog ikke vente for længe med at sende klagen til Energiankenævnet. Vær opmærksom på at Forsyningstilsynet og Energiankenævnet også er klageinstanser for mere generelle spørgsmål på fjernvarmeområdet: Du finder oplysningerne om klagemulighederne på www.forsyningstilsynet.dk og www.naevneneshus.dk. Har du bopæl i et andet EU-land EU-kommissionens online klageportal kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive fjernvarmeselskabets mailadresse

Driftsstatus

Toftlund Fjernvarme

Østerdalen 3
6520 Toftlund
CVR: 63690619
Bank: 8117 0003197713
EAN: 5790 00264 9806

IBAN: DK9181170003197713
SWIFT: NYKBDKKK

Telefon: 7483 1640
tf@toftlundfjernvarme.dk

Åbningstider kontoret

Mandag - Torsdag: 09:00 - 11:30

Driftsleder Søren Rasmussen kan kontaktes på tlf. 7483 1640

Links